Tlačová správa
08.03.2013
PRI PRÍLEŽITOSTI MEDZINÁRODNÉHO DŇA ŽIEN SALMA HAYEK PINAULT A GENERÁLNA RIADITEĽKA SPOLOČNOSTI AVON COSMETICS SHERI McCOY OZNÁMILI VÍŤAZOV 2. ROČNÍKA CIEN SPOLOČNOSTI AVON ZA KOMUNIKÁCIU A BOJ PROTI DOMÁCEMU NÁSILIU
Ambasádorka Nadácie AVON pre ženy Salma Hayek Pinault a generálna riaditeľka spoločnosti AVON Cosmetics Sheri McCoy pri príležitosti Medzinárodného dňa žien oznámili, že štyri celosvetové organizácie a jedna
štátna získali ocenenie v rámci 2. ročníka cien AVONu za komunikáciu a boj
proti domácemu násiliu páchanému na ženách, za usilovnú prácu pri upozorňovaní
na potrebu ukončiť domáce násilie proti ženám. Ceny odovzdané v sídle OSN
v priebehu 57. zasadania Komisie pre postavenie žien sú súčasťou projektu AVON
proti domácemu násiliu, ktorý od svojho vzniku v roku 2004 venoval
takmer 50 miliónov dolárov na ukončenie domáceho
násilia páchaného na ženách po celom svete.
Slávnostné odovzdanie cien, ktoré sa konalo v rámci
špeciálnej sprievodnej akcie k 57. zasadaniu Komisie OSN pre postavenie
žien, sa zúčastnili celosvetovo známa herečka Salma Hayek Pinault, generálna riaditeľka spoločnosti AVON
Cosmetics Sheri McCoy, libérijská veľvyslankyňa Marjon V. Kamara, zástupkyňa
stáleho predstaviteľa USA pri OSN Rosemary A. DiCarlo a predsedníčka
organizácie Futures Without Violence Esta Soler.
Celú akciu moderovala hlásateľka televíznej stanici ABC News
Celou Bianna Golodryga. Na
dvojdňovom zasadaní Komisie pre postavenie žien, ktorá sa tento rok zameriava
na odstraňovanie a prevenciu všetkých foriem násilia na ženách, sa zišlo
takmer 6 000 zástupcov štátov OSN, subjektov OSN a mimovládnych
organizácií z celého sveta.
Generálna riaditeľka AVONu Sheri McCoy zdôraznila zásadný význam
komunikácie pre ukončenie násilia na ženách, keď hovorila o hlavných
zisteniach prieskumu financovaného Nadáciou AVON pre ženy, ktorý bude
zverejnený v júni. Tento prieskum analyzoval chovanie náhodných svedkov prípadov
násilia medzi partnermi, pri zoznamovaní sa a k sexuálnemu
zneužívaniu. „Ľudia sú ochotní protestovať, ale nie vždy sú schopní rozoznať
známky zneužívania alebo nevedia, ako
vhodne zasiahnuť. Spoločnosť AVON verí, že komunikácia a osveta pomôžu
prihliadajúcim svedkom zasiahnuť a prelomiť kruh násilia na ženách,“
uviedla Sheri McCoy.
Výhercovia 2. ročníka cien spoločnosti AVON za komunikáciu
Nadácia AVON pre ženy ocenila mimovládne organizácie
z Pakistanu, Nepálu a Peru a štátnu organizáciu z Ukrajiny
za príkladné komunikačné kampane, ktoré pomáhajú meniť spoločnosť s cieľom
ukončiť násilie na ženách. Víťazné kampane boli vybraté spomedzi 425 príspevkov
zaslaných do Communications X-Change – digitálnej knižnice financovanej Nadáciou AVON pre ženy
a spravovanej organizáciou Futures Without
Violence, ktorá umožňuje organizáciám a obhajcom po celom
svete vyhľadávať, zdieľať a poučiť sa z najlepších komunikačných
kampaní zameraných na ukončenie násilia na ženách a deťoch.
cena za inovatívnu kampaň
Bytes for All (Pakistan) – „Chopte sa techniky!“
Táto kampaň ťaží z rozširovania technológií v Pakistane a pomáha posilňovať ich
využívanie ženami k zlepšeniu povedomia o násilí na ženách pomocou
on-line nástrojov. Kampaň využíva na
komunikáciu sociálne médiá a zapája do nej celebrity a významné
osobnosti verejného života.
Cena „Prelom ticho“
Engender Health (Tanzánia) – „Projekt
Bojovník“
Video „Projekt Bojovník“ je súčasťou
päťročnej snahy o zapojenie tanzánskych mužov do riešenia základných
gendrových problémov a mocenskej vyváženosti vo vzťahoch.
Cieľom videa je urobiť z diváka bojovníka a jeho hlavným posolstvom je „Násilie je problémom
všetkých“. Staň sa vzorom pre ostatných.
Získaj si rešpekt tým, že sa postavíš násiliu.“
Cena za zmenu na úrovni komunity
Equal Access (Nepál) – „Hlasy – Samajhdari“
Program „Hlasy – Samajhdari“ neziskovej organizácie
Equal Access zapája „hlasy“ – reportérov,
hlásateľky, zvukových technikov a podobne,
do boja proti domácemu násiliu. Výsledkom je 30 minútový rozhlasový program s výpoveďami
obetí násilia najmä z vidieka. Zber
zvukových záznamov výpovedí robí 12
„miestnych reportérok“, ktoré sami domáce násilie zažili, a tak môžu
hovoriť o témach a problémoch, ktoré sú inak neprípustné.
Cena X-Change za vynikajúcu
štátnu komunikáciu
Štátna služba pre mládež a šport a Medzinárodné
stredisko pre práva žien ‘La Strada’ (Ukrajina) – „Stop násiliu“.
Ukrajinská vláda v spolupráci s OSN
a mimovládnymi organizáciami využila majstrovstvá Európy vo futbale
v roku 2012 k rozsiahlej kampani proti domácemu násiliu. Ku
komunikácii využila mužov i lokálne celebrity.
Súhrnná cena pre vynikajúcu
komunikáciu
PCI Media Impact (Peru) – „Silné ženy,
silné hlasy“
Rozhlasový program
„Silné ženy, silné hlasy“ – využíva
rozhlas, obľúbený mediálny kanál najmä na vidieku, k šíreniu
dramatizovaných príbehov s témou domáceho násilia a zneužívania
v jazyku zrozumiteľnom španielsky hovoriacim i domorodým ženám. Táto
forma komunikácie je veľmi adaptabilná, ale veľký vplyv má aj organizácia so
silnou infraštruktúrou a dôkladne zanalyzovanou teóriou zmeny.
Víťazné kampane vo všetkých piatich kategóriách i 19
finálových kampaní si môžete pozrieť na: http://www.avonfoundation.org/globalspeakout/avon-communications-awards.html.
|