Späť na zoznam noviniek
|
Tlačová správa
01.09.2008
AVON SPÚŠŤA NOVÝ CHARITATÍVNY PROJEKT
Spoločnosť AVON Cosmetics spúšťa na Slovensku a v Čechách nový charitatívny projekt „AVON proti domácemu násiliu“ s hlavným cieľom - zlepšiť informovanosť o problematike domáceho násilia páchaného na ženách.
Spoločnosť AVON Cosmetics sa celosvetovo venuje nielen starostlivosti o krásu, ale aj zlepšeniu postavenia žien v spoločnosti a podmienok ich života i zdravia. V krajinách pôsobenia sa AVON zapája do rôznych charitatívnych projektov. Na Slovensku už desiaty rok pomáha v prevencii proti rakovine prsníka svojím charitatívnym projektom AVON proti rakovine prsníka.
Tento rok sa spoločnosť AVON rozhodla rozšíriť svoje charitatívne aktivity v strednej a východnej Európe. Otvára spoločensky citlivú, no mimoriadne závažnú tému domáceho násilia páchaného na ženách.
„Nový charitatívny projekt, AVON PROTI DOMÁCEMU NÁSILIU, vznikol, aby ukázal mnohým ženám cestu z ťažkej životnej situácie. Týmto spôsobom chce spoločnosť AVON naďalej zlepšovať postavenie žien v spoločnosti a prispieť k zlepšeniu informovanosti o problematike domáceho násilia páchaného na ženách,“ uvádza Michal Borec, riaditeľ pre PR a reklamu SR/ČR spoločnosti AVON.
„AVON považuje za potrebné upozorniť na tento fakt a pozitívne využiť svoje postavenie v prospech tisícok žien v našej krajine. Chce so ženami o domácom násilí hovoriť a vysvetliť im, že aj za takýchto zložitých okolností majú možnosť voľby.“
Ambasádorky projektu
AVON oslovil na spoluprácu na novom projekte dve svetoznáme topmodelky – Danielu Peštovú a Adrianu Sklenaříkovú-Karembeu. Stali sa tak ambasádorkami projektu pre Slovenskú a Českú republiku a pomôžu napĺňať ciele projektu.
„Ako ambasádorka projektu by som bola rada, aby sa mojím prostredníctvom o tomto vážnom probléme dozvedelo čo najviac ľudí,“ uvádza Daniela a Adriana dodáva – „Domáce násilie je problém, ktorý naozaj existuje, je veľmi vážny a nedostatočne sa o ňom hovorí. Treba proti tomu bojovať.“
Aktuálna mediálna kampaň
Daniela Peštová a Adriana Sklenaříková-Karembeu sa objavia v aktuálnej mediálnej kampani, ktorá s rovnakým kreatívnym konceptom štartuje už 1. septembra 2008 na Slovensku aj v Čechách. Kampaň je prvým krokom v boji proti domácemu násiliu a zároveň poukazuje na najjednoduchší spôsob riešenia tohto závažného problému – nutnosť rozprávať sa o veciach, ktoré nás trápia.
Ambasádorky interpretujú príbehy konkrétnych žien, ktoré sa odvážili otvorene hovoriť o svojej skúsenosti a prejavili odhodlanie oslobodiť sa od domáceho násilia.
Hlavným posolstvom kampane je apel „Hovorme spolu o domácom násilí“ a pozitívny príklad dokazujúci, že aj v tej najťažšej situácii sa dá nájsť riešenie. Kreatívne riešenie mediálnej kampane pochádza z dielne agentúry Vaculik Advertising, s ktorou AVON spolupracuje na svojich charitatívnych projektoch už niekoľko rokov.
Partner projektu
Partnerom projektu sa stala Aliancia žien Slovenska, mimovládna organizácia, ktorá vznikla v roku 1994 a jej činnosť sa orientuje na boj proti domácemu násiliu a obchodu so ženami. Ďalej sa venuje monitorovaniu implementácie medzinárodných dokumentov k problematike žien, ich prekladom a vydávaniu. Poskytuje krízové poradenstvo (prevádzka SOS linky), psychologickú a právnu pomoc. Zaoberá sa aj legislatívnymi aspektmi násilia páchaného na ženách.
www.alianciazien.sk
Náramok odhodlania
Súčasťou projektu je aj získavanie finančných prostriedkov na podporu konkrétnych projektov orientovaných na boj proti domácemu násiliu na Slovensku predajom špeciálneho symbolu - Náramku odhodlania.
Náramok odhodlania bude v predaji od konca septembra 2008 (kampaň 14/2008). Je vyrobený z elastického materiálu univerzálnej veľkosti a jeho predajná cena je 100,- Sk/3,32 EUR (konverzný kurz 1 EUR = 30,1260 SKK
Logo projektu
Logo projektu vychádza zo špeciálneho symbolu nádeje – Náramku odhodlania. Ležatá osmička symbolizuje prepojenie vnútornej sily a nekonečnej slobody bez limitov, čo sú zároveň hodnoty, ktoré chce AVON prostredníctvom tohto projektu sprostredkovať všetkým ženám.
www.avonprotidomacemunasiliu.sk
Nová webová stránka poskytne základné informácie o projekte AVON PROTI DOMACEMU NASILIU, dôležité rady odborníkov, ale aj skúsenosti žien, ktoré tento problém zažili na vlastnej koži. Bude akýmsi útočiskom a jedným z prvých možných kontaktov pri hľadaní pomoci v tejto zložitej životnej situácii.
Ambasádorky projektu
Daniela Peštová patrí medzi vyhľadávané topmodelky. Jej tvár zdobí titulky mnohých módnych časopisov a je hviezdou kampaní prestížnych značiek. Predvádzala po boku Naomi Campbell, Heidi Klum a ďalších hviezdnych tvárí svetových mól. Najznámejšia je jej prvá fotografia na titulnej stránke amerického časopisu Sports Illustrated, ktorý odštartoval hviezdnu kariéru nejednej svetovej modelky. Bola tvárou kampaní svetových značiek ako Guess, Victoria`s Secret a H&M.
Rodáčka z českých Teplíc, ktorej korene siahajú až na východné Slovensko, už ako 19 ročná začínala v Paríži, kde pracovala pre agentúru Madison Modeling Agency. Po pár mesiacoch prišla ponuka z New Yorku, ktorý sa na niekoľko ďalších rokov stal pre Danielu domovom. Jej kariéra začala závratne stúpať. Objavila sa na titulkách svetových edícií časopisov ako je Vouge, Elle, Marie Claire, Cosmopolitan, Glamour alebo GQ. Ako jedna z mála sa na obálke časopisu Sports Illustrated ocitla až trikrát.
Pred tromi rokmi sa presťahovala do Prahy. Má dve deti, dvanásťročného Yanicka a šesťročnú Ellu Joy Annu, ktorú má so svojim súčasným partnerom, známym slovenským spevákom Paľom Haberom. Dnes je Daniela matkou, partnerkou a stále vyhľadávanou modelkou.
Daniela Peštová sa stala ambasádorkou nového charitatívneho projektu – AVON PROTI DOMÁCEMU NÁSILIU.
Adriana Sklenaříková - Karembeu je jednou z najznámejších modeliek sveta. Ako symbol dokonalej krásy sa objavila na titulkách magazínov Elle, Cosmopolitan alebo GQ. Pôvodne bola rozhodnutá venovať sa štúdiu medicíny, ale po víťazstve v modelingovej súťaži sa jej život začal uberať úplne iným smerom. Spolupracovala s najprestížnejšími návrhármi, no najviac sa preslávila ako Miss Wonderbra.
Pochádza z Brezna, malého mesta na strednom Slovensku, ale jej krása ju hneď od počiatku kariéry zaviedla do najväčších módnych metropol. Začínala v Paríži, v New Yorku získala kontakt u Next Modeling Agency a v Miláne pôsobila pod hlavičkou Ellite Modeling. Okrem úspechu s Wonderbrou žiarila Adriana aj v ďalších známych kampaniach. Reprezentovala značky ako Argentovivo, Laura Biagiotti, Onyx Jeans, Peroni Beer, Roberto Cavalli..
V roku 1998 sa vydala za francúzskeho futbalistu Christiana Karembeu a jej domovom sa prechodne stalo španielske hlavné mesto Madrid. Dnes žije v Paríži a okrem modelingu sa venuje aj charite. Aktívne spolupracuje s francúzskym Červeným krížom a angažuje sa tiež v charitatívnych projektoch na Slovensku.
Adriana Sklenaříková-Karembeu ako ambasádorka projektu – AVON PROTI DOMÁCEMU NÁSILIU sa zúčastní boja za zlepšenie postavenia žien.
Veríme, že šírením osvety, predajom špeciálneho symbolu a spoločným úsilím sa nám podarí pomáhať ženám, ktoré to potrebujú.
|